- Stichting AED Nederland / Deventer

Belang van HartslagNu

HartslagNu                                                                                                                                                             is een landelijke platform voor de burgerhulpverlening bij een hartstilstand.                                                     Als iemand een hartstilstand krijgt, is het belangrijk dat de reanimatie binnen 4 minuten start. Maar een ambulance is vaak langer onderweg. HartslagNu heeft een netwerk van AED's en burgerhulpverleners om te zorgen dat de inwoners de reanimatie alvast kunnen starten tot de ambulance er is. Reanimatie en defibrillatie ( schok geven met een AED ) binnen 4 minuten geeft namelijk een kans op overleven van vijftig tot zeventig procent.

Hoe werkt het?                                                                                                                                            Inwoners die kunnen reanimeren, kunnen zich registeren bij HartslagNu. Elke 112 meldkamer beschikt over een alarmeringssysteem dat aan geregistreerde inwoners een sms of melding via de HartslagNu app verstuurt. De geregistreerde inwoners ontvangen de sms als in hun directe woon - of werkomgeving gereanimeerd moet worden. Via de app kan de burgerhulpverlener de oproep accepteren of afwijzen. De app toont ook waar de slachtoffer zich bevindt en waar de dichtsbijzijnde AED is. Inwoners kunnen zo de reanimatie starten in afwachting van de ambulancemedewerkers, die de zorg voor de slachtoffer overnemen zodra ze arriveren.

Bereikbaar maken van u AED                                                                                                                          Veel bedrijven, instellingen, verenigingen en particulieren zijn in het bezit van een AED. Hangt je AED op een vaste openbare plaats of ben je bereid dit te doen? Neem dan contact met Stichting AED Nederland / Deventer op ook als u van de onderhoud af wil nemen wij deze volledig van u over.

Bel vrijblijvend +31 (0)6-11841275

E-mailen